La fel ca orice alt dispozitiv electronic pentru a funcționa corect, calculatoarele au nevoie de întreținere. De fapt, datorită importanței și complexității lor, întreținerea echipamentelor de calculator necesită o atenție specială. Atunci când abordați diferitele tipuri de întreținere IT, trebuie luate în considerare două aspecte:

  • Întreținerea include atât hardware-ul cât și software-ul al computerului. Ambele sunt foarte importante și vor influența decisiv funcționarea sistemului.
  • Diferitele tipuri de întreținere pot funcționa simultan. În cazul întreținerii corective, aceasta va acționa dacă întreținerea predictivă sau întreținerea preventivă nu sunt în măsură să anticipeze problema.

1. Ce este întreținere predictive?

Este un tip de întreținere care se realizează folosind instrumente de diagnostic, pentru a anticipa eventualele defecțiuni și pentru a încerca să le evite înainte de apariție.

Unul dintre cele mai importante moduri de efectuare a acestui tip de întreținere este prin monitorizarea sistemelor informatice. Se controlează funcționarea corespunzătoare a echipamentelor și sistemelor, folosind instrumente precum software de monitorizare, pentru a controla toate tipurile diferite de variabile, cum ar fi temperatura procesorului, nivelurile bateriei sau multe altele.

2. Ce este întreținerea preventive?

Acesta este un tip de întreținere foarte frecvent, care se realizează pentru a preveni eventualele defecțiuni și pentru a îmbunătăți funcționarea unui sistem, dar și pentru a prelungi durata de viață utilă a diferitelor componente ale sistemului.

Întreținerea preventivă este utilă în multe aspecte. De exemplu, scade numărul de opriri ale sistemului sau poate reduce numărul de reparații și, de asemenea, poate detecta puncte slabe ale sistemului care ar putea afecta funcționarea acestuia.

Când vorbim despre întreținerea preventivă a software-ului, includem operațiuni precum crearea de copii de rezervă, eliberarea spațiului pe hard disk, eliberarea memoriei RAM sau scanarea și curățarea calculatoarelor prin antivirus.

Când vorbim despre întreținerea preventivă a hardware-ului, vorbim de obicei despre două tipuri diferite, care sunt sarcini precum curățarea periodică a echipamentelor și a componentelor sale sau „întreținere activă preventivă”, care are ca scop asigurarea durabilității sale prin protejarea sistemelor de posibile agresiuni de mediu , de exemplu, prin separarea calculatoarelor de zonele cu impact direct de lumina soarelui, aceasta este cunoscută sub numele de „întreținere pasivă preventivă”.

3. Ce este întreținere corectivă?

Aceasta este soluția care trebuie aplicată atunci când întreținerea predictivă și preventivă nu a funcționat corect sau atunci când acestea nu au reușit să evite defecțiunea.

Există momente în care un computer sau un sistem nu reușește (de exemplu din cauza unei defecțiuni hardware), dar dorim să fie din nou operațional și în condiții optime. Apoi, aceasta va include operații de reparare sau înlocuire, în funcție de nevoile fiecărui caz.

Una dintre considerentele care trebuie făcute cu privire la acest tip de întreținere este că nu numai că va fi importantă rezolvarea defecțiunii, dar trebuie să stabilim și care a fost cauza acestuia, pentru a găsi posibilele repercusiuni care ar putea afecta alte părți. a sistemului și pentru a preveni ca acesta să se mai repete în viitor.

4. Ce este întreținere evolutivă?

Acest tip de întreținere nu este menit să corecteze sau să prevină posibile defecțiuni, ci să dezvolte resursele de calcul disponibile.

După cum știați deja tehnologia este în continuă evoluție și asta înseamnă că instrumentele disponibile și nevoile utilizatorilor se schimbă în mod constant. Cu o întreținere evolutivă, dorim să ne asigurăm că sistemele informatice nu devin învechite, ci rămân actualizate pentru a oferi utilizatorilor cele mai bune opțiuni tehnologice, în funcție de posibilitățile fiecărei companii și organizații.

Acest tip de întreținere va include totul, de la activități de actualizare software până la înlocuirea completă a echipamentelor sau sistemelor, în funcție de necesități.

Până acum am analizat principalele tipuri de întreținere IT. După cum vă puteți imagina, datorită complexității acestui tip de operațiuni, această lucrare este de obicei în mâna unor profesioniști, cum ar fi administratorii de sistem sau companii specializate ca si Aldi Suport, care oferă servicii de întreținere companiilor.

Ȋn cadrul ofertei FIX IT  valabilă pȃnă la 31 august 2020 include toate tipurile de intreṭinere .

Împărtășește cu prietenii

CERE OFERTA DE PRET
SUPORT SI CONSULTANTA IT.